Thursday, October 22, 2009

tudung

semalam saya pulang ke rumah dalam keadaan keletihan setelah penat bekerja...masalah tulang belakang semakin membebankan kerana hampir setiap masa saya akan merasai kesakitan...sebenarnya saya dah lame mengalami sakit tulang belakang sejak di sekolah menengah lagi...sekarang hampir 6 tahun baru saya berjumpa doktor....dan benar...saya memang ade masalah tulang belakang...
apabila tiba dirumah saya sudah pon memasang niat untuk turun ke surau untuk bersama2 membaca yassin untuk disedekah kan pada papa...sudah lama rasenyer dah tak turun membaca yassin beramai-ramai...kadang-kadang niat suci itu tak kesampaian...saye dan adik bergaduh..hanya kerana dia menyuruh saye menggosok tudung nya itu....salah saye kerana tak menumpukan perhatian.....dan saye tak perasan langsung bila masa nya dia bercakap dengan saye...sudah nya...saya memang tak gosok pon tudung tu...dia terus mengamuk dan menghempas-hempas barang...saye meminta maaf pada adik kerana tak dengar....dan dia masih lagik menunjukkan sikap kurang hormat nya pada saya....saya hilang kesabaran dan terus menolak adik..."ape masalah kau kurang ajar dengan aku"..itu ungkapan yang dari mulut saya..dan tiba-tiba mama menjerit.."ape kene dengan kau nie dikya..adik kau bersiap2 nak turun baca yassin untuk papa..kenape kau hangin tiba-tiba?" mama memarahi saya...saya tak menjawab sebab saye dah hilang kesabaran...dari saya mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati mama..baik saya diam....saya tau tahap kesabaran saya...dan saya sudah pon melukai hati mama di malam jumaat....mereka semua berlalu pergi meninggalkan saya yang masih hangat dengan amarah yang membuak-buak...niat saya masih lagi terbantut...dan sekali lagi doa anak tidak kesampaian untuk papanya...hati saya sedih kerana disaat ini...tiada siapa yang dapat saya kongsikan duka dan lara saya...

No comments:

Post a Comment