Monday, October 26, 2009

laman sosial...

biasanya di ofis, pagi-pagi bile saya on pc saye..saya akan check email saye...dan biasaklah...bukan setakat email yang masuk..spam la..macam-macam...kebetulan saye diofiss boleh surve macam-macam laman sosial..pertama saye ade netlog..kedua tagged..ketiga friendster..dan yang terakhir facebook..dah tak larat la nak register banyak2...cukup-cukup la ape yang ade..namun yang paling popular ialah facebook..saye ddapat jumpe kawan-kawan lame saye..baik di sekolah rendah mahupon disekolah menengah...dan kawan-kawan diofis pon ramai yang ade laman sosial ini...seronok dapat cit cat dengan mereka...dapat tahu perkembangan terbaru mereka..ape aktiviti mereka...kawan-kawan sekolah saye ramai yang dah berkahwin...dan dah ade anak pon...comel-comel anak mereka...seronok rasenyer...tapi lama kelamaan semua kemudahan yang ade ini semakin melekakan...kerja di ofis semakin banyak tertangguh..(saya maksudkan diri saya)..dan mungkin orang lain juga...sebab keseronokan ini melebihi tanggungjawab yang dipikul..dan ini disedari oleh pihak pengurusan jabatan saya....pihak jabatan memandang hal ini dengan seriuss..sebab tiada kepekaan terhadap kerja masing-masing..huhuh...dan perkara ini sudah pon ditegur oleh pihak atasan..(termasuklah saya)....namun kesedaran itu tidak juga timbul...kebetulan saya bekerja di jabatan IT...dan langkah terakhir yang diambil...menghalang semua laman sosial yang boleh di access...dan..berakhir la keseronokan saya....hmmm...hidup kembali kepada yang asal...boringggg....

No comments:

Post a Comment